~AssALamUALAIkum...HeLL0...0hAIYo g0zAImASu....AnneYongHaseYo~

Sunday 18 November 2012

~move on~


"Even though you may want to move forward in your life, you may have one foot on the brakes. In order to be free, we must learn how to let go. Release the hurt. Release the fear. Refuse to entertain your old pain. The energy it takes to hang onto the past is holding you back from a new life. What is it you would let go of today?"
-Mary Manin Morrissey-

Sudah berbulan lamanya, tapi aku masih tersadai di sini..Bagai sudah dirantai erat, kaku tidak mampu bergerak..Saban hari, aku menangisi apa yang telah terjadi..Rasa kesal tak terbendung..Diri sendiri menjadi mangsa, seringkali aku salahkan..

Tatkala kewarasan minda mengatasi keegoan emosi..Aku sedar yang selama ini aku bersikap bodoh..Membiarkan emosi menguasai diri terlampau leka merungkai persoalan kenapa..Aku bukan insan lemah..Aku perlu bangkit membebaskan diri daripada belenggu ini..

Ya Allah..Berikan ketenangan kepada hambamu ini..Berikan diri ini ketabahan untuk menghadapi dugaan ini..Berikanku kekuatan untuk mencari jati diriku..

p/s: trying to move on





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...